Friday, February 28, 2014

SMKGP, Satu Sejarah

Sejarah


Sekolah Menengah Gelang Patah merupakan paltform di mana saya  berkhidmat sebagai guru. Di sini saya berkhidmat sebagai Guru Sandaran Tidak Terlatih (GSTT) bermula Ogos 2003 sehinnga Disember 2004. Terlalu banyak yang saya pelajari sepanjang berkhidmat di sini. Apa yang menyeronokkan, dalam usia setahun jagung dan tanpa pertauliahan dari Kementerian Pelajaran Malaysia, saya diberi kepercayaan untuk menganjurkan program, melatih murid dan sebagainya sepertimana guru yang bertauliah. Dari sini saya mula menyedari akan kemampuan dan kecintaan saya dalam dunia perguruan. Untuk throwback penglibatan saya di SMKGP, sila lihat album

Alhamdulillah, usaha saya yang sedikit dan dalam masa yang singkat ini diberikan anugerah sebagai penerima Anugerah Kepimpinan Aktif melalui Persatuan Sejarah pada Karnival Hari Kokurikulum SKM Gelang Patah 2014. Terima kasih atas kepercayaan ini kerana anugerah ini mengenepikan guru-guru sedia ada. malu pun ada juga untuk menerimanya kerana saya hanya 'menumpang' seketika.


Seperti tujuan asal blog ini untuk mengetengahkan idea kreatif guru untuk melahirkan murid yang aktif dan produktif, untuk post seterusnya, saya akan berkongsi dengan Program History Race yang menjulang nama saya di SMKGP 2004.


No comments:

Post a Comment