Sunday, March 2, 2014

HISTORY RACE EPISOD 5

OUR FRIENDSHIP, STRONG ENOUGH?

Garis Permulaan - 7 Pasukan
Perlumbaan diteruskan pada semster kedua persekolahan. Perlumbaan kali ini hanya melibatkan 7 buah pasukan sahaja dimulai dengan psukan Chaous Charmed pada tepat jam 3.00 petang dan pasukan terakhir Skull Force dilepaskan pada jam 3.06 minit. Persaingan sangat sengit kerana jarak masa antara pasukan tidak banyak perbezaan.



BLOK 1- TING TING QUEST
Setiap pasukan perlu masuk ke dalam petak permainan yang disediakan untuk menjawab soalan-soalan kuiz. Pasukan akan diberikan dengan set pilihan jawapan samada A,B,C,D, Ture & False. Setiap ahli akan menjawab soalan yang berkisar tentang penegtahuan umum secara berperingkat dan secara individu. Setiap ahli pasukan tidak dibenarkan untk membantu aslu pasukannya yang lain menjawab. Jika ahli pasukan yang terakhir berjaya menjawab betul dan tiba di petak terakhir, pasukan akan diberikan Kad Info Blok 2.

BLOK 2 - BOLA & SEJARAH
Dalam blok cabaran ini, pasukan melakukan aktiviti cabaran berbentuk fizikal di mana setiap ahli pasukan perlu bermain secara berasingan tiga permainan berbeza yang melibatkan bola iaitu bola hoki berliku melalui kon-kon secara zig-zag tanpat terputus. Jika kawalan dan laluan bola hoki terputus, ahli tersebut perlu melakukannya sekali lagi sehingga berjaya. Ahli kedua perlu menjaringkan 5 gol bola sepak dan pasukan pertama yang berjaya menjaringkan 3 gol berturut-turut akan diberikan Kad Transit. Ahli ketiga pula perlu menjaringkan 5 jaringan bola jaring. Permainan adalah mengikut sistem giliran antara pasukan.












No comments:

Post a Comment